مقایسه کوادکوپتر های dji

مقایسه مویک ایر ۳ با مویک ایر ۲ اس

مقایسه مویک ایر 3 با مویک ایر 2 اس

مقایسه مویک ایر ۳ با مویک ایر ۲ اس

DJI Air ۲S  از زمان عرضه آن در سال ۲۰۲۱ مورد علاقه خط تولید DJI بوده است. مقایسه مویک ایر ۳ با مویک ایر ۲ اس بسیاری از ویژگی های سطح بالای موجود در سری Mavic را در پهپادهای کوچکتر با قیمت قابل دسترس تری ارائه می دهد.

با این حال، بیش از دو سال از عرضه DJI Air ۲S می گذرد، و این مدت زمان زیادی است که صحبت از فناوری هواپیماهای بدون سرنشین می شود، بنابراین برای به روز رسانی مدت ها مونده بود. بعد از آن،  به شکل DJI Air ۳  آمده است.

مقایسه مویک ایر ۳ با مویک ایر ۲ اس

تشخیص دو پهپاد از یکدیگر آسان است، تا حدی به لطف ماژول دوربین دوگانه که در جلو و وسط قرار دارد. بنابراین، از ذهن دور نیست که این یک پهباد جدید است، اما چه چیز دیگری تغییر کرده است؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا مقایسه ای بین این دو محصول داشته باشیم.

مویک ایر ۳

هلیشات ایر ۳ با سیستم دوربین دوگانه اصلی، زمان پرواز طولانی، و فناوری پیشرفته تشخیص موانع، افق های جدیدی را برای عکاسان و فیلمبرداران باز می کند. Air ۳ اوج تجربه و مهارت مهندسی DJI است. مویک ایر۳ از رده دسته بندی هلیشات های حرفه ای می باشد.

مقایسه مویک ایر ۳ با مویک ایر ۲ اس

پهپاد ایر۳ دارای دو دوربین، باتری با مداومت ۴۶ دقیقه ای، سیستم ارسال تصویر و دیتا Ocusync ۴، استفاده از رادیو کنترل های مشابه  Mavic ۳ و Mavic ۳ Pro است . دوربین Air ۳  یک دوربین فوق العاده ای است که در مواردی نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته اما با سنسور تصویر کوچک ‌تر از قبل کار می‌کند.

مویک ایر ۲ اس

مویک ایر۲ اس یکی از پرفروش ترین پهپاد های  DJI به شمار می رود. ارتقا ویژگی های آن  نسبت به مدل های قبلی خود مثل مویک ایر ۲ هیچ جای شکی برای خریداران به جای نمی گذارد. همراه با سنسورهای مانع جلو، عقب، پایین و بالا بسیار آسان و ایمن پرواز می کند . سپس سیستم کمک خلبان پیشرفته (APAS) ۴.۰ وجود دارد که می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که پهپاد را متوقف کند یا به طور خودکار در اطراف، زیر یا روی موانع ، پروازی مداوم داشته باشد.

مقایسه ایر ۳ با ایر ۲ اس

این هلی شات دارای AirSense است که از فناوری هوانوردی ADS-B برای دریافت سیگنال از هواپیماها و هلیکوپترهای نزدیک استفاده می کند و مکان آنها را روی نقشه روی صفحه در برنامه DJI Fly نشان می دهد. به علاوه سیستم GEO ۲.۰geofencing وجود دارد که به دور نگه داشتن پهپاد از حریم هوایی محدود اطراف مکان هایی مانند فرودگاه ها کمک می کند.

مویک ایر۲ اس با طراحی آیرودینامیکی منحصر به فرد و قابلیت حمل آسان، تایم پروازی ۳۱ دقیقه‌ای، دوربین ۵.۴k برخورداری از قابلیت ActiveTrack و زوم ۸ برابری ، سنسور CMOS ۱ اینچی، طراحی سبک و جمع و جور ، قابلیت تاشوندگی، وزن کمتر از ۶۰۰ گرم و …، به عنوان یکی از بهترین پرنده برای تصویربرداری هوایی موردتوجه بسیاری از کاربران جهت انجام فیلمبرداری های حرفه‌ای هوایی قرار گرفته است.

مقایسه ایر ۳ با ایر ۲ اس

طراحی و ویژگی ها:

Air ۳ دارای طراحی به روز شده ای است که بیشتر با پهپادهای جدیدتر DJI مانند Mavic ۳ Pro و Mini ۳ Pro مطابقت دارد . این یعنی بازوهای باریک‌تر، محفظه دوربین سیاه‌رنگ و برآمدگی کمتر در بالای گیمبال  برای گرفتن عکس‌های با زاویه پایین.

Air ۳ در تمام ابعاد بزرگتر از Air ۲S است، هم در حالت تا شده و هم باز. همچنین ۱۲۵ گرم سنگین‌تر است و وزن آن به ۷۲۰ گرم می‌رسد. ممکن است تفاوت را در کوله پشتی خود احساس کنید، اما تا آنجا که به قوانین مربوط می شود، تفاوت زیادی وجود ندارد.

مقایسه مویک ایر ۳ با مویک ایر ۲ اس

آرایش سنسور در Air ۳ تغییر کرده است و دارای حسگر موانع همه جانبه است، در حالی که Air ۲S فاقد حسگر موانع جانبی است. Air ۳ دارای دوربین دوگانه است، در حالی که Air ۲S فقط یک دوربین دارد.

هر دو مدل دارای ۸ گیگابایت حافظه داخلی و همچنین پشتیبانی از کارت حافظه microSD هستند . ۸ گیگابایت با چنین فرمت‌های ویدیویی با وضوح بالا شما را خیلی دور نمی‌برد.

تجربه پرواز:

وقتی صحبت از توانایی‌های پرواز به میان می‌آید، Air ۳ تقریباً در همه زمینه‌ها از Air ۲S پیشی می‌گیرد. در هر دو جهت افقی و عمودی کمی سریعتر است و همچنین می تواند در برابر سرعت باد بالاتر مقاومت کند. همچنین برای مدت طولانی تری پرواز می کند و در هر باتری تا ۴۶ دقیقه در مقایسه با Air ۲S   ۳۱دقیقه پرواز می کند.

مسلما بزرگترین ارتقای تجربه پرواز، انتقال تصویر O۴ است. Air ۳ اولین هواپیمای بدون سرنشینی است که از این سیستم جدید بهره می‌برد و به شما امکان می‌دهد تا با سیگنال ویدیویی قوی‌تر پرواز کنید و می‌تواند بسیار بهتر از سیستم O۳ از دیوارها و شاخ و برگ‌ها نفوذ کند.

این همچنین یک جریان ویدیویی با کیفیت بسیار بالاتر است، که تا ۱۰۸۰ اف پی اس۶۰ مانیتورینگ با نرخ بیت ۱۰MB/s را ارائه می دهد، در مقایسه با تنها ۱۲Mbps  با O۳ downlink. بنابراین هنگامی که در هوا هستید، ایده بسیار بهتری از تصویر نهایی خود به دست می آورید و حتی می توانید به صورت دستی از فاصله دور فوکوس کنید.

قبلاً به چیدمان حسگر جدید اشاره کردیم، اما این امکان را به شما می‌دهد که با اطمینان بیشتری پرواز کنید زیرا تمام طرف‌های پهپاد با سیستم اجتناب از موانع ارتقا یافته محافظت می‌شوند. البته، این برای حالت‌های پرواز خودکار مانند ActiveTrack و QuickShots نیز بسیار مفید است.

دوربین مهم ترین ویژگی یک پهباد:

بزرگترین تفاوت بین سیستم های دوربین این واقعیت است که Air ۳ دارای دو لنز برای انتخاب است، نه لنز تکی در Air ۲S. ما دوست داشتیم از آرایه دوربین سه گانه در Mavic ۳ Pro استفاده کنیم و نکته برجسته فاصله کانونی عالی ۷۰ میلی متری بود که در اینجا نیز ظاهر می شود.

جابه‌جایی به این لنز طولانی‌ تر به شما امکان می‌دهد چشم‌ اندازی کاملاً متفاوت را ثبت کنید، و واقعاً فیلم را در مقابل سایر عکس ‌های هواپیماهای بدون سرنشین متمایز می ‌کند که همه معمولاً با FOV گسترده گرفته می‌ شوند.

مقایسه دوربین مویک ایر ۳ با مویک ایر ۲ اس

هر دو دوربین به خوبی با هم هماهنگ هستند. آنها اندازه سنسور یکسانی دارند و با وضوح یکسان عکس می گیرند در حالی که رنگ ها تقریباً کاملاً هماهنگ هستند. این بدان معناست که می‌توانید به راحتی کلیپ‌های هر دو دوربین را ترکیب کنید، چیزی که هنوز در بهترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار نادر است .

سنسورها در واقع اندکی کوچکتر از سنسور ۱ اینچی Air ۲S هستند، اما از فناوری پیشرفته تری استفاده می کنند. Air ۲S دارای سنسور CMOS ۲۰ مگاپیکسلی با نور پشتی است، در حالی که Air ۳ دارای دو سنسور ۴۸ مگاپیکسلی CMOS انباشته شده ۱.۳/۱اینچی است. بدیهی است که این معادل تصاویر ثابت با وضوح بالاتر است، اما این سنسورها همچنین بازخوانی بسیار سریعتری دارند که امکان ضبط حرکت آهسته تا ۱۰۰۴ فریم بر ثانیه را فراهم می کند. نسبتاً، Air ۲S حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰p ۱۲۰fps را برای حرکت آهسته به نمایش می گذارد.

جالب اینجاست که حداکثر رزولوشن ویدیو در Air ۳ کمتر است و به جای ۵.۴ از وضوح ۴کی بالاتر است. اما، با وجود رزولوشن پایین تر و سنسورهای کمی کوچکتر، نتایج بهتر از فیلم مویک ایر 2 اس در هر دو دوربین به نظر می رسد. این که آیا این به دلیل ضبط با نرخ بیت بالاتر است، یا فقط برخی از جادوهای پردازش تصویر، سخت است که بگوییم. اما نتایج برای خود صحبت می کنند و فیلم DJI Air ۳ فوق العاده به نظر می رسد.

در پایان:

کاملاً واضح است که DJI Air ۳ پهپاد برتر است، بهتر پرواز می کند و این کار را برای مدت طولانی تری انجام می دهد همچنین دارای اجتناب از موانع بهتر و تنظیم دوربین بهتر با گزینه‌های لنز دوگانه است.

اگر چیزی می‌خواهید که کمی پیشرفته‌تر از Mini ۳ Pro باشد، اما نمی‌خواهید به چیزی بزرگ و گران‌قیمت مانند Mavic ۳ Pro بپیوندید، Air ۳ بهترین گزینه برای شماست است.

با این حال، Air ۲S مزایای خاص خود را دارد، مانند سنسور بزرگتر، فیلم برداری با وضوح بالاتر و طراحی فشرده تر و سبک تر. همچنین با هزینه بسیار کمتری در دسترس است.

اگر به دنبال یک هلی شات dji مقرون به صرفه هستید بهترین گزینه برای شما که نسبت به قیمت بازدهی فوق العاده ای بدهد مویک ایر ۳ هستش.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *