معرفی محصولات dji, مقایسه کوادکوپتر های dji

مقایسه dji avata با dji mini 3 pro

مقایسه dji avata با dji mini 3 pro

مقایسه dji avata با dji mini 3 pro :

مقایسه مینی 3 پرو با آوتا

در حالی که هر دو پهپاد برای تجربه های متفاوتی طراحی شده اند،از برخی جنبه ها شباهت هایی به یکدیگر دارند و شاید در یک دو راهی مانده باشید که کدام را انتخاب کنید و ما اینجا به شما در انتخابتان کمکتون میکنیم.

Dji avata   و Dji mini 3 pro  هر دو دارای دوربین های عالی،زمان های پروازی عالی و ویژگی های ایمنی پیشرفته هستند.

مقایسه دوربین مینی 3 پرو با DJI AVATA :

مقایسه دوربین مینی 3 پرو با آواتا

Dji avata  و mini 3 pro هر دو میتوانند با کیفیت 4k با سرعت 60 فریم در ثانیه و کیفیت 1080p با سرعت 120 فریم در ثانیه برای حرکت آهسته فیلم برداری کند با این حال هردوبسته به چیزی که برای چه موردی ساخته شده اند نقاط قوت خود را دارند:

در ویدیو زیر می توانید مقایسه مینی 3 پرو با DJI AVATA را مشاهده نمایید.

Mini 3 pro دارای سنسور کمی بزرگتر(1/1.3) درمقایسه با avata (1/1.7) است که به آن اجازه میدهد حتی درشرایط کم نور نیز تصویر برداری بهتری داشته باشد.از طرف دیگر avata میتواند به صورت اسلومشن با سرعت 2.7k با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم برداری کند در حالی که mini 3 pro نمیتواند این کار را انجام دهد.

همچنین میدان دید avata (155)درجه و mini 3 pro (82)درجه میباشد که این یعنی میدان دید avata نسبت به  mini 3 pro عریض تر بوده و با این قابلیت گیمبال تک محوره خود را با توجه به mini 3 pro که دارای سه گیمبال میباشد جبران میکند.

Avata دارای فناوری های لرزش گیر تصویر Rocksteady و Horizonsteady است که کمی بهتر از mini 3 pro در بیشترین سرعت عمل میکند.ولی اگر mini 3 pro خود را به آرامی پرواز دهید میتوانید فیلم راصاف نگه دارید.

دیگر مزیت avata نسبت به mini 3 pro دارابودن حافظه داخلی است.حافظه داخلی avata 20 گیگابایت است که مقدار قابل توجهی است در صورتیکه mini 3 pro دارای حافظه داخلی 1.2 گیگابایت است وباید از کارت SD  استفاده کرد.

فیلم مقایسه کیفیت دوربین مینی 3 پرو با آواتا

 

هر دو پهپاد میتوانند به صورت D-Cinelike عکسبرداری کنند درصورتی که mini 3 pro در 10 بیت و avata در 8 بیت عکس میگیرد که این یعنی mini 3 pro نمایه رنگی عمیق تری را دریافت میکند.

حالت های پرواز هوشمند:

Mini 3 pro دارای حالت های پرواز هوشمند مانند:  Focus Track، Master Shots ،Hyper lapse  و   Quick Shots است که این حالات به شما این امکان را میدهد که فیلم های سینمایی را در حال حرکت ایجاد و ویرایش کنید ولی avata فقط حالت عادی ، ورزشی و دستی را دارد.

سیستم عدم برخورد موانع:

Mini 3 pro دارای سیستم جامع تری است چون شامل سنسورهای سه جهته برای جلوگیری از برخورد است.در طرف دیگر avata دارای سنسورهای رو به پایین و TOF است و ما میتوانیم این موضوع دریابیم که mini 3 pro به راحتی با اجسام برخورد نمیکند ولی یک عیب و ایراد که این پنده دارد این است که پروازش داخل خانه و محیط سربسته بسیار سخت است ولی avata برخلاف mini 3 pro به راحتی میتواند در خانه پرواز کند چون دارای محافظ ملخ و مادون قرمز میباشد.

تایم پرواز:

اگر به دنبال پرنده با مدت زمان پرواز طولانی تر هستید نظرما mini 3 pro است چون زمان پرواز 43 الی 34 است.

Avata زمان پروازی 18 دقیقه را دارد اما زمانی که پرواز کند حدود 15 دقیقه بیشتر طول نمیکشد و این مدت زمان برای پهپاد دوربین دار بسیار کوتاه است اما برای FPV یا Cinewhoop این پهپاد با این زمان خوب است. هردو پهپاد دارای باتری های هوشمندی هستند(دارای هاب شارژر)که پس از پرشدن باتری شارژ قطع میشود و مشکلات باتریرا به حداقل میرساند.

کنترلر:

این دو پرنده از نظر کنترلرها بسیار متفاوت هستند.mini 3 pro به عنوان یک پهپاد دوربین دار ، دارای کنترلر RC_N1 با جو استیک و صفحه های گیمبال برای کنترل دوربین در حین پرواز می باشد.

نکته ای که وجود دارد این است که در ریموت کنترل RC_N1 باید گوشی هوشمند خود را به کنترلر متصل کنید تا ویدیو ها و تصاویر را به صورت زنده مشاهده نمایید، گاهی نیز می توانید کنترلر RC  را با صفحه نمایش خود تهیه کرد و کیفیت پخش در این حالت همیشه 1080 یا کمتر از آن می باشد.

ولی در DJI AVATA  یک پهپاد با کنترلر هوشمند ( در صورت حرکت کنترلر پرنده نیز حرکت می کند ) شما فقط می توانید فیلم را از طریق DJI GOGGLESS 2  ببینید که به شما این حس را می دهد که خود حالت پرواز را تجربه می کنید. کیفیت این عینک ها به وضوح 1080 P  می رسد . دارای صفحه ی قابل تنظیم برای سایز چشم های خود می باشد و از انتقال با WIFI پشتیبانی می کند .

دیگر قابلیت آن کنترل حرکت پهپاد از طریق حرکات اعضای بدن به عنوان مثال حرکت سر می باشد، دی جی آی آوتا دارای یک کنترلر کی می توان پهپاد در حالت دستی پرواز داد در حالی که عینک های مینی 3 پرو فقط قادر به نمایش تصویر برای شما بوده. اما به چیزی که در DJI AVATA تعبیه شده نزدیک نیست و مقایسه ان ها از این نظر درست نیست.

برد پروازی:

Mini 3 pro برد نسبتا بیشتری(7.4 مایل) به Avata (6.5 مایل) دارد. هر دو از سیستم Ocusyne استفاده میکنند،mini 3 pro با Ocusyne3 و Avata با نسخه پیشرفته تری Ocusyne3 plus در بازار عرضه میشوند،که میتوان این نتیجه را گرفت قدرت انتقال Avata از Mini 3 pro بیشتر است و از WIFI پشتیبانی میکند که mini 3 pro این قابلیت را ندارد ولی هردو پهپاد قدرت انتقال کافی برای عملیات VLOS را دارند.

صدای پرنده:

اگر دنبال پرنده ای هستید که دارای صدا پرواز کمتری باشد پیشنهاد ما MINI 3 PRO میباشد.

مقایسه قیمت مینی 3 پرو با DJI AVATA:

پول کمتری دارید؟اگر پول کمتری دارید و به دنبال گزینه ارزان تری بین این دو هستید پیشنهاد ما mini 3 pro میباشد با توجه به قابلیت هایی که داراست.

مقایسه mini 3 pro با Avata به صورت مختصر طبق جدول پایین میباشد:

Mini 3 pro Avata ویژگی
249 gr 410 gr وزن
34 الی 43 دقیقه 18 دقیقه تایم پروازی
4k/60fps , 4k/30fps 4k/60fps کیفیت تصویر پردازی
جلو ، عقب ، پایین پایین ، حسگر مادون قرمز سیستم عدم برخورد
OCOSY 4 OCOSY 3 سیستم رادیویی
3 محوره با میدان دید 82 درجه تک محور با میدان دید 155 درجه گیمبال
3 نوع: با رادیو اسمارت ، با رادیو معمولی ، بدون رادیو 2 نوع:کمبو پرو ، فلای اسمارت بسته بندی
f/1.7 f/2.8 میزان دیافراگم
48 مگاپیکسل 48 مگاپیکسل کیفیت عکاسی
JPEG/DNG(RAW) JPEG/DNG(RAW) فرمت عکاسی
1080p/30 fps 1080 p/60 fps انتقال تصویر
دارد ندارد خلبان خودکار کمکی
دارد دارد عکس برداری عمودی وافقی
دارد دارد قابلیت بازگشت به خانه و فرود خودکار
12 کیلومتر 10 کیلومتر برد پروازی
ندارد دارد ترمز اضطراری

بعد از تمام این موارد به این سوال می رسیم که چه کسی باید مویک مینی 3 پرو را خریداری کند و چه کسی باید dji avata را خریداری کند؟

چه کسی باید مویک مینی 3 پرو را خریداری کند ؟

مویک مینی 3 پرو یک پهپاد مبتدی بوده که برای نفراتی که می خواهند برای اولین بار اقدام به پرواز و خریداری پرنده نمایند این پرنده را خریداری نمایند. این پرنده دوربین خوبی دارد و می توان از آن برای فیلم برداری و عکس برداری برای رسانه های اجتماعی، املاک یا فیلم برداری مجالس عروسی و امثال آن استفاده کرد. ضمنا مشکلی در جهت ثبت پلاک وجود ندارد.

برای خرید مینی 3 پرو اینجا کلیک کنید

چه کسی باید dji avata را خریداری کند ؟

قیمت آن نسبتا گرانتر از mavic mini 3 pro می باشد ولی اگر قصد دارید با پهپاد و دروبین آن وارد دنیای FPV شوید این پرنده پرنده مناسبی می باشد. ویژگی های حرکت پرنده به واسطه سر و گردن و وضوح پخش زنده با 1080  پیکسل و توانایی پرواز به طور معمول و FPV  از قابلیت های این پرنده می باشد و برای پرواز آن نیز با مراتب لازم جهت ثبت پلاک نیز اقدام شود.

برای خرید DJI AVATA نیز می توانید اینجا کلیک کنید.

 

 

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “مقایسه dji avata با dji mini 3 pro

  1. مرتضی گفت:

    ممنون کمک زیادی کردین بهم تو انتخاب

  2. علی گفت:

    سلام
    خیلی ممنونم از مطالب مفیدتون 🙏

  3. نعیم گفت:

    اگر مینی 3 پرو داشته باشیم نگه داریم یا اواتا خریداری کنیم؟؟

    1. دکتر دی جی آی گفت:

      برای کارهای ورزشی avata بهتره هستش ولی برای سایر استفاده ها مینی 3 پرو بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *