مرکز آموزش, معرفی محصولات dji

هلی شات چیست؟

هلی شات چیست؟

هلی شات چیست؟

هلی شات کلمه ای آشنا در زمینه عکاسی است اما معنی هلی شات چیست ؟

هلی شات از دو کلمه هلی که در اول کلمه است که به معنای هلی کوپتر و در قسمت دوم شات که به  معنای عکاسی یا تصویر برداری می باشد تشکیل شده.

در قدیم برای عکاسی از بالا باید با هلی کوپتر استفاده میکردند که کاری سخت و پر هزینه بود اما با پیشرفت تکنولوژی و آمدن هلی شات ها این کار آسان شد . کار این پرنده ها فیلم برداری هوایی بود که از زاویه دید آسمانی فیلم برداری میکردند.

به کوادکوپتر هایی که قابلیت عکاسی و ضبط فیلم دارند هلی شات می گویند. کوادکوپتر ها در دسته بندی های مختلف روانه بازار می شوند که از جمله اسباب بازی ها , نیمه تخصصی و یا کواد کوپتر های حرفه ای که شامل دوربین هستند که به آن ها هلی شات نیز می گویند .

بعد از طراحی کوادکوپتر های مجهز به دوربین های عکاسی یا همان هلی شات ها افراد علاقه مند به عکاسی بسیار از این محصول استقبال کردند .

شما با کمی تمرین و آموزش میتوانید این هلی شات ها را به پرواز در بیاورید پرواز با هلی شات کار سختی نیست اما احتیاج به تمرین دارد زیرا در صورت سقوط یا برخورد دچار آسیب میشوند.

یکی از نکات مهم در کوادک.پتر ها که کجهز به دوربین هستند (هلی شات) عدم لرزش و ثابت ماندن در هنگام پرواز است زیرا لرزش باعث پایین آمدن کیفیت تصویر می شود.

امروژه کوادکوپتر ها در زمینه های مختلفی فعالیت دارند مانند : تصویر برداری ,سم پاشی,ساخت تیزر های تبلیغاتی,عکس برداری هوایی, نگهبانی و …. از کوادکوپترها استفاده می شود.

جهت خرید هلشات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید هلی شات

هلیشات چیست ؟

موارد استفاده از هلی شات

امروز هلی شات ها در زمینه های مختلفی به ما کمک می کنند که میتوان فیلم برداری برای آتلیه ها و تیزرهای تبلیغاتی یا مستند سازی و نقشه برداری هوایی و حتی در امداد و نحات هم به کمک ما می آیند .

تصویر برداری هوایی بسیار برای آتلیه داران و عکاسان جذاب است  میتوانند تصویر خارق لعاده ای را به تصویر بکشند.

اگر عاقه مند به تصویر برداری و عکاسی هستید پیشنهاد میکنم عکاسی و تصویر برداری با هلی شات را امتحان کنید.

کار با هلی شات

کار با هلیکار با هلی شات به دلیل پیشرفته بودن ساده است اما باید توجه داشته باشید که پروز با کواد کوپتر احتیاج به آموزش و تمرین دارد زیرا در صورت سقوط هلی شات امکان آسیب جدی به آن هست .

برای پرواز با هلی شات و عکس برداری احتیاج به دو تخصص یعنی پرواز و عکاسی دارید که ترکیب این دو خارق العاده می شود.

هلی شات مناسب برای عکاسی

هلی شات چیست؟

برای خرید هلی شات اول باید یک کوادکوپتر خوب داشته باشید کوادکوپترها دز دسته بندی مختلف روانه بازار میشوند اما برای تصویر برداری باید یک کواد کوپتر خوب با دوربین مناسب داشته باشید .

هلی شات هایی با دوربین های ضعیف یا متوسط وجود دارند که برای تصویر برداری به صورت سخصی مناسب هستند اما  اگر قصد تصویر برداری حرفه ای را دارید برای شما مناسب نیستند.

کمپانی DJI یکی از معروف ترین کمپانی های ساخت ک.اد ک.پتر و هلی شات است که مدل های مختلفی را روانه بازار کرده که امکان تصویر برداری Full HD و زمان پرواز بالای 20 دقیقه را به شما میدهد و برد رادیویی آن 2 کیلومتر است .

انواع مدل های هلی شات های dji

در این بخش به صورت oلاصه انواع هلی شات های dji را تا تاریخ 1401/08/18 را برای شما ذکر می کنیم:

  1. مویک مینی 3 پرو 
  2. مویک مینی 2
  3. مویک مینی se
  4. کوادکوپتر dji avata
  5. مویک ایر 2
  6. مویک ایر 2 اس
  7. مویک 3 
  8. کوادکوپتر dji fpv
  9. فانتوم 4 پرو 
  10. ……….

جهت بررسی دقیق هر کدام و خرید آن ها می توانید روی آن ها کلیک کنید.

در ادامه به توضیحاتی در رابطه با قسمت های مختلف یک پهپاد و هلی شات خواهیم پرداخت

اجزا تشکیل دهنده کوادکوپتر

تجهیزات مورد نیاز برای ساخت پهپاد یا کوادکوپتر

قبل از بررسی تجهیزات مورد نیاز برای ساخت پهپاد بهتر است به چند سوال پاسخ داده شود .

برای ساخت پهپاد به چه لوازمی نیاز داریم؟

کوادکوپتر شما برای چه کاربردی قرار است ساخته شود؟

آیا کوادکوپتر اسباب بازی و تفریحی مدنظر شما هست؟

یا کوادکوپتر شما قرار است توانیی فیلم برداری داشته باشد ؟

ادر ادامه نحوه ساخت یک کوادکوپتر را به شما آموزش میدهیم  پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید

برای ساخت یک پهپاد یا به عبارت دقیق تر کوادکوپتر به حداقل تجهیزات از قبیل موراد اشاره شده در زیر نیاز دارید:

– بدنه

– 4 عدد موتور یکسان

– کنترل کننده های سرعت کوادکوپتر

– فلایت کنترلر ( برد اصلی برنامه ریزی شده جهت پرواز )

– گیرنده و فرستنده اطلاعات رادیویی (رادیو کنترل و رسیور )

– 4 عدد ملخ یکسان و یک شکل (1 جفت ساعتگرد و 1 جفت پاد ساعت گرد )

– تامیین کننده نیرو ( باتری )

موتورها :

قطعه یا به عبارت دیگر وسیله ای که توان یا نیروی مورد نظر حرکت پرنده را تولید می کند و تولید کننده نیروی پیشران بیان میگردد.

لازم است بدانید که کوادکوپتر در دسته مولتی روتورها قرار میگردد.

انواع مولتی روتور :

مولتی روتور ها بر اساس تعداد موتور و نحوه چینش و قرارگیری آن ها دسته بندی می شوند.

تعداد موتور ها :

تعداد موتور ها در مولتی روتور ها می تواد 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 8

چینش و نحوه قرارگیری موتور ها :   

چینش و نحوه قرارگیری موتور ها بر اساس تعداد موتور ها قابل تغییر بوده ولی معمولا چهار چوب مشخص شده برای آن ها وجود دارد .

خوب با این توضیحات باید شما به این حقیقت درک پیدا کرده باشید که ساختن کوادکوپتر حرفه ای یا معمولی کار یک نفر نیست. و کار تیمی نیاز دارد. از برنامه نویس تا چندین متخصص دیگر.

فیلم زیر نحوه ساخت یک کوادکوپتر سرعتی را به شما آموزش می دهد!

برای ساخت کوادکوپتر یا پهپاد به چه قطعاتی نیاز داریم؟

قطعات ساخت کوادکوپتر برای کاردستی و اسباب بازی در بازار ایران به راحتی یافت می شود. اما باید بیش از سه میلیون هزیینه کنید. یا اینکه از قطعات کوادکوپترهای خراب شده استفاده کنید. آنها را از مراکز تعمیر خریداری کنید. چنانچه فیلم بالا را به صورت کامل مشاهده کرده باشید. حتما با قطعات ساخت پهپاد آشنایی لازم را کسب کرده اید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت کوادکوپتر

لیست قطعات مورد نیاز برای ساخت پهپاد و کوادکوپتر:

– فریم یا قاب

– موتور 4 عدد

– کنترل سرعت الکترونیکی (ESC) 4 عدد

– فلایت کنترل پرواز

– فرستنده و گیرنده رادیویی

– ملخ 4 عدد (2 جفت چپگرد و 2 جفت راستگرد)

– باتری و شارژر باتری

بدنه کوادکوپتر

یک کوادکوپتر خانگی یا دست ساز به محصولی می گویند که علاقمندان می توانند درون خانه با استفاده از قطعات مورد نیاز بسازند. اما برای ساخت پهپاد مطمئنا به تمامی قطعات آن و ابزارهایی برای نصب آنها نیاز پیدا می کنید که در نگاه اول انتخاب آنها تا حدودی دشوار می باشد بخصوص برای افرادی که از دنیای هواپیماهای بدون سرنشین اطلاعات کافی نداشته باشد. اما یک تجربه باعث می شود تا شما خیلی راحت تمامی این قطعات را تهیه کرده و به راحتی آنها را در کنار هم به کار ببرید.دکتر dji به عنوان نمایندگی کوادکوپتر دی جی آی در ادامه به این قطعات و نحوه ساخت یک پهپاد اشاره خواهد کرد. اما این نکته را بگویم که هدف اصلی از انتشار این پست ارائه یک نمای کلی از قطعات مورد نیاز برای ساخت یک کوادکوپتر می باشد. علاوه بر موارد بالا که برای یک کوادکوپتر ضروری می باشند شما برای راحتی کار خود باید از ابزارهای کمکی دیگری نظیر دستگاه لحیم کاری، فن لحیم کاری، سیم چین، انبر دست، پیچ گوشتی و غیره استفاده کنید. شاید ساخت یک پهپاد هیجان خاص خودش را داشته باشد اما از نظر ما که یک نمایندگی هستیم خرید کوادکوپتر بسیار به صرفه تر از ساخت کواد کوپتر می باشد.

بدنه یا فریم

یکی از بخش های مهم یک مولتی روتور یا پهپاد بدنه آن می باشد که در زبان خارجی به آن Frame یا فریم ایر (بدنه هواپیما) گفته می شود. هر پهپاد با توجه به تعدا روتورهای خود به یک فریم مخصوص نیاز دارد تا بتوانید تمامی قطعات ذکر شده را بر روی آن نصب کنید. به عنوان مثال بدنه ای که در تصویر پایین مشاهده می کنید مخصوص یک کوادکوپتر یا پهپاد 4 موتوره می باشد که بر روی هر کدام از بازوهای آن یک روتور نصب میشود. از مهمترین ویژگی های یک فریم خوب باید تا حد امکان سبک بوده و علاوه بر این استحکام لازم برای تحمل وزن مولتی روتور را داشته باشد. شما باید با دقت بالا فلایت کنترل، موتورها و لوازم دیگر را بر روی این فریم نصب کنید.

بدنه کوادکوپتر

موتورهای براشلس

برای ساخت پهپاد هنگام خرید موتور باید خیلی دقت کنید که آن موتور با قطعات دیگر نظیر فلایت کنترل و غیره سازگار می باشد یا خیر؛ به همین دلیل یک ابزار با نام eCalc وجود دارد که به صورت آنلاین تمامی محدودیت ها نظیر میزان سرعت، زمان پرواز و قابلیت حمل را در اختیار سازنده قرار می دهد. بنابراین قبل از شروع کار می توانید بگویید که این قطعات در کنار هم کار می کنند. موتورها را باید به کنترل کننده های الکترونیکی سرعت متصل کنید که برای این کار به چند عدد سیم با اندازه برابر نیاز دارید. با استفاده از دستگاه لحیم کاری اتصالات آنها را به هم وصل کنید سپس با استفاده از بست کمری آنها را بر روی بازوهای کوادکوپتر محکم کنید تا هنگام پرواز ایمنی لازم را داشته باشند. برای چینش موتورها باید به صورتی عمل کنید که دو موتور چپگرد یا راستگرد کنار هم قرار نگیرند. یعنی موتور جلو سمت چپ و عقب سمت راست جهت عقربه های ساعت می چرخند و موتورهای جلو سمت راست و عقب سمت چپ خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخند تا بلکه بتوانند نیروی کششی همدیگر ار خنثی کنند و تعادلی مناسب برای پرنده به ارمغان بیاورند.

موتور کوادکوپتر

کنترل کننده سرعت الکترونیکی (ESC)

یکی دیگر از قطعاتی که نقش اساسی در کوادکوپتر دارد کنترلر الکترونیکی موتورها می باشند که هنگام پرواز سرعت و مقدار جریانی که به طور مداوم می تواند برای موتورها تامین کند را با واحد Amps کنترل می کند. این کنترل کننده های سرعت مولتی روتور با نظارت بر راندمان موتورها و گشتاور تولیدی آنها از بروز هرگونه آسیب برای موتورها جلوگیری می کنند. در واقع این این کنترلر های الکترونیکی پیوندی میان برد مرکزی و موتورها میباشند که با لحیم کاری به هم متصل می شوند.

اسپیدکنترلر

ملخ ها یا پروانه ها

ملخ ها یا در زبان لاتین (propellers) یکی دیگر از قطعاتی مورد نیاز برای ساخت پهپاد هستند که نقش اساسی برای ارائه یک پرواز کنترل شده را دارند. هنگام خرید ملخ کوادکوپتر توجه داشته باشید که مدل خریداری شده سازگار با موتور مورد نظر می باشد چرا که در دیتاشیب یا ورق مشخصات موتورها سایز و نوع پروانه های سازگار با آن ذکر می شود. برای افزایش کارایی این پروانه ها کاربر دو گزینه را پیش روی خود می بیند. اول می تواند از ملخ هایی با تیغه های بیشتر استفاده کند یا طول تیغه ها را افزایش دهد که در بسیاری از مواقع افزایش طول تیغه ها باعث به هم ریختن چارچوب مولتی روتور و بروز یک بی نظمی خاص میشود. بنابراین برای افزایش کارایی و گشتاور تولیدی می تونید از ملخ های سه پره استفاده کنید. برای نصب ملخ ها دقت کنید که به طور محکم در جایگاه خود نصب شده اند و هیچگونه خطری برای آنها وجود ندارد. برای افزایش ایمنی آنها و عدم آسیب به خلبان و سایر لوازم اطراف توصیه می شود از گاردهای محافظ ملخ استفاده کنید.

ملخ کوادکوپتر

باتری پرواز

باتری یکی از اجزای مورد نیاز دیگر برای ساخت کوادکوپتر می باشد و هنگام خرید باتری پهپاد باید میزان مصرف تمامی موتورها و ال ای دی ها را محاسبه کنید تا بتوانید یک باتری با ولتاژ و جریان سازگار خریداری کنید. منبع تغذیه موتورها و تمامی قطعات الکتریکی یک پهپاد باتری های لیتیومی می باشند که قابلیت شارژ مجدد را دارند و چرخه عمر آنها بسیار بوده تا بتوانند بعد از یک بار شارژ زمان مناسبی پرنده را به صورت معلق یا در حال حرکت در آسمان حفظ کنند. باتری کوادکوپتر از یک یا چند سلول لیتیوم یونی ساخته می شود که با تولید ولتاژ مورد نیاز باعث حرکت پروانه ها و در نتیجه از زمین کندن هواپیما می شوند. برای افزایش مداومت پروازی باید از باتری های بیشتر یا باتری هایی با ظرفیت بالا در نظر بگیرید که با این حال باز هم باعث افزایش وزن تیکاف پرنده و در نتیجه این افزایش وزن تاثیر خود را بر روی مداومت زمانی پرواز خواهد گذاشت. هنگام خرید باتری پهپاد باید به ولتاژ ، جریان و سایر جزئیات آن توجه داشته باشید. از بست های مناسب برای محکم کردن باتری بر روی بدنه مولتی روتور استفاده کنید. برای شارژ باتری از شارژر مخصوص آن با ولتاژ و جریان مناسب استفاده کنید و همیشه نکات لازم برای شارژ و سلامت باتری را رعایت کنید.

باتری های کوادکوپتر

فرستنده رادیویی کوادکوپتر

فرستنده یا ریموت کنترل در واقع مهمترین بخش یک سیستم کنترل پرنده می باشد که از طریق فرکانس های 2.4 و 5.8 گیگاهرتز دستورالعمل های لازم را انتقال می دهد. این کنترل از راه دور در واقع دستورات شما را بر روی گیرنده ای که در داخل کوادکوپتر نصب میکنید انتقال می دهد و در آنجا پس از پردازش فرمان شما پرنده تغیر مسیر پیدا میکند. استیک های جهت و سرعت دو اهرم اساسی بر روی ریموت می باشند که با کوچکترین اشاره به آنها شاهد تغیر موقعیت پرنده خواهید بود. یک فرستنده معمولی دارای 4 کانال می باشد که از طریق آنها می توان چهار محور اساسی را کنترل کرد. اما استفاده از کانال های بیشتر می تواند کارایی یک فرستنده را افزایش دهد. البته این را بدانید که هر چه تعداد کانال های یک کنترل از راه دور بیشتر باشد بر قیمت آن می افزاید.

گیرنده رادیویی کوادکوپتر

یکی دیگر از قطعات مورد نیاز برای ساخت پهپاد گیرنده رادیویی یا رسیور آن می باشد که در نقش مکمل کنترلر ظاهر می شود و تمامی دستورالعمل های ارسالی را پردازش و عملی می کند. شما هنگام انتخاب ریموت میتوانید همراه آن گیرنده را تهیه کنید اما برخی از گیرنده ها به صورت جداگانه عرضه می شوند. هنگام خرید به تعداد کانال ها توجه کنید. گیرنده SBUS یکی از بهترین ها می باشد که قابل سوئیچ بر روی نسخه PWM می باشد. هنگام پرواز صبر کنید تا سیستم فرستنده ارتباط خود را با گیرنده برقرار کند و ارتباط دقیقی برقرار کند. در تصویر پایین چند نسخه از رسیورهای رادیویی مخصوص کوادکوپتر را مشاهده میکنید.

رادیو کنترل کوادکوپتر

شارژر باتری

برای خرید شارژر باتری پهپاد توجه داشته باشید که یک شارژر با ورودی و خروجی سازگار با باتری تهیه کنید که هنگام شارژ از باتری در برابر ولتاژ های خطرناک محافظت کند. قبل از شروع پرواز باتری را به حالت فول شارژ تبدیل کنید تا هنگام پرواز مجبور به فرود غیرمنتظره نباشید.

شارژر کوادکوپتر

رگولاتور ولتاژ

دقیقا برای توصیف این قطعه می توان گفت یک دستگاه متعادل سازی برای تمامی قطعات الکتریکی نظیر فلایت کنترل، موتورها و کنترل کنند سرعت موتورها می باشد که از اتصال جریان های شدید جلوگیری می کند. این قطعه هم یکی از قطعات جانبی کوادکوپتر می باشد که همراه قطعات اصلی باید آن را خریداری کرد.

رگلاتور ولتاژ

دستگاه لحیم کاری

اما برای نصب قطعاتی نظیر موتورها و کنترل کننده آنها یا پیوند کردن قطعات دیگر نیاز به یک دستگاه لحیم کاری می باشد تا تمامی اتصال آنها را لحیم کاری کرد. مدل Foot switch با توان خروجی 80W و قابل تنظیم می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد. زمان گرم شدن این دستگاه حدود 1 دقیقه می باشد.

اما علاوه بر وسایلی که در بالا ذکر کرده ایم، چند مورد دیگر هم وجود دارد که کاربر با توجه به توقعات و توان خود می تواند آنها را خریداری کند. در واقع برای افزایش کارایی یک پهپاد شما می توانید قطعاتی دیگر را بر روی آن نصب کنید.

دوربین

با نصب یک دوربین شما می توانید در واقع یک هلی شات بسازید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که هلیشات چیست؟ به پهپادی که دارای دوربین بوده یا قابلیت فیلم برداری و تصویر برداری را دارد هلی شات می گویند. اما هنگام خرید دوربین باید اول ببینید که کوادکوپتر شما توانایی حمل آن دوربین را دارد یا خیر. برای انتخاب دوربین سعی کنید که وزن مناسبی داشته باشد تا تاثیر منفی بر مداومت شارژی باتری نداشته باشد. کاربران همچنین برای مشاهده تصاویر و فیلم ها به صورت زنده می توانند دو قطعه گیرنده و فرستنده بی سیم را خریداری کنند که دارای فرکانس رادیویی 5.8 گیگاهرتز می باشند.

دوربین کوادکوپتر

لرزشگیر یا گیمبال پهپاد

در واقع زمانی به این قطعه نیاز دارید که قصد نصب دوربین بر روی پهپاد خود را داشته باشید. این لرزشگیر بین دوربین و کوادکوپتر نصب می شود مانند لرزشگیر اوزمو . تا هنگام پرواز تمامی لرزش های دوربین را خنثی کند و تصاویری شفاف به ثبت برساند. در واقع دوربین بر روی گیمبال نصب می شود.

گیمبال کوادکوپتر

در صورت داشتن هر گونه سوالی میتوانید با تماس بگیرید.

برای خرید محصولات dji

برای خرید سایر محصولات از قبیل مویک مینی 3 پرو و مویک مینی 4 پرو و همچنین مویک ایر 3 می توانید هم اکنون اقدام به خرید کنید و اصلا نگران خریدتان نباشیذ چرا که مجموعه دکتر dji کمک می کند که شما به راحتی بتوانید صاحب پرنده دلخواه خود شوید و از حمایت های ما از قبیل تسهیل خرید، آموزش رایگان و خدمات تعمیرات رایگان بهره ببرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *