مقایسه کوادکوپتر های dji

مقایسه مویک مینی 3 پرو با مویک مینی 2

مقایسه مویک مینی 3 پرو با مویک مینی 2

مقایسه مویک مینی 3 پرو با مویک مینی 2

DJI Mini 3 Pro در مقابل Mini 2 – هر دو به یک اندازه هستند، هر دو دوربین 4K دارند و مهمتر از همه، وزن آنها از نظر قانونی یکسان است. در واقع، برای یک چشم آموزش ندیده، ممکن است تقریباً یکسان به نظر برسند، اما در واقعیت، هیچ چیز نمی تواند دور از حقیقت باشد.

 

Mini 3 Pro همانطور که از نام افزایشی پیداست، نسخه ای جدیدتر و همچنین دارای ویژگی های قدرتمندتر یا “Pro” است. اینها شامل یک سنسور تصویربرداری بزرگتر، یک گیمبال کاملاً جدید است که به دوربین اجازه می‌دهد تا تصاویر پرتره را بچرخاند، و ورود مدت‌ها انتظار تشخیص برخورد، و همچنین تعدادی دیگر از موارد اضافی که در نرم‌افزار مشهودتر است.

 

قبل از عرضه Mini 3 Pro، به نظر می رسید تلاش های DJI در رده فوق سبک – پهپادهای 249 گرمی یا کمتر – فقط مشتریان را هدف قرار می داد. این احتمالاً به معنای یک ویژگی محدود کننده در برخی از نظرها بود، اما در عین حال قیمت گذاری به وضوح تحت کنترل بود. بنابراین، Mini 3 Pro جدید یک به روز رسانی صرف نیست، بلکه به وضوح خط جدیدی را برای DJI افتتاح می کند، چیزی که به صراحت در تفاوت قیمت بین Mini 2 و Mini 3 Pro مشخص شده است.

DJI Mini 3 Pro DJI Mini 2
وزن برخاستن 249 گرم 249 گرم
اندازه 171 × 245 × 62 میلی متر 159 × 203 × 56 میلی متر
اندازه تا شده 145 × 90 × 62 میلی متر 138 × 81 × 58 میلی متر
دهانه مورب 247 میلی متر 213 میلی متر
سنسورهای برخورد جلو / عقب / پایین

 

ظاهراً این دو پهپاد شبیه هم هستند – اما فقط تا جایی که یک دوربین کامپکت شبیه دوربین دیگر است. از زمان عرضه، Mini 2 اجزای بدنه خود را به Mini SE کوچکتر اهدا کرده است، اما Mini 3 Pro دارای بدنه جدیدی است تا برخی از اجزای مهم اضافی، به ویژه سنسورهای برخورد را در خود جای دهد.

قاب Mini 3 کمی بزرگتر است، اما به طور قابل توجهی نیست. هر دو در یک کیف مسافرتی با اندازه مشابه جمع می شوند و البته وزن آن یکسان است (البته وقتی به باتری ها رسیدیم در این مورد بیشتر بحث خواهیم کرد). برخی بر این باورند که «چشم‌های برآمده» مینی 3 را نسبت به برادر ارزان‌ترش کمتر براق نشان می‌دهد، اما مسلماً آنها شخصیتی را اضافه می‌کنند.

قاب Mini 2 کمی زاویه دارتر به نظر می رسد که چشم نیز داشته باشد، اما اینها صرفاً دریچه هایی هستند که به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده اند تا جلوه را کمی بیشتر جلوه دهند. مهمتر حذف پاهای فرود جلو به نفع پاهایی است که دارای زاویه هستند. این ممکن است نسبتاً ناپایدار به نظر برسد، اما به نظر می رسد که برخاستن از چمن (بریده) را آسان تر می کند.

 

اگر از این نوع چیزها لذت می برید، مینی 2 دارای یک LED قابل تنظیم رنگ است، همچنین دکمه روشن/خاموش/بررسی باتری و LED های آن را در پایین قرار می دهد در حالی که Mini 3 به بالا ترجیح می دهد. هر دو به راحتی می‌توانند باتری را از طریق درگاه USB-C شارژ کنند، به این معنی که به هواپیمای بدون سرنشین، کنترل‌کننده و کابل USB-C نیازی ندارید که برای قابل حمل بودن مفید است.

 

DJI Mini 3 Pro vs Mini 2: سرعت و قدرت مانور

DJI Mini 3 Pro DJI Mini 2
سرعت افقی 16 متر بر ثانیه 16 متر بر ثانیه
سرعت صعود 5 متر بر ثانیه 5 متر بر ثانیه
سرعت فرود 5 متر بر ثانیه 3.5 متر بر ثانیه
حداکثر مقاومت در برابر باد 10.7 متر بر ثانیه 10.5 متر بر ثانیه

 

در پرواز، هر دو پهپاد قابلیت عملکرد تقریباً یکسانی دارند – حداکثر سرعت صعود 5 متر بر ثانیه و سرعت حرکت 16 متر بر ثانیه (36 مایل در ساعت). حداقل بر روی کاغذ، Mini 3 در هنگام فرود یک مزیت جزئی دارد – می تواند با سرعت 5 متر بر ثانیه ارتفاع را تحت کنترل خود از دست بدهد در حالی که Mini 2 نمی تواند 3.5 متر بر ثانیه را طی کند. در حالت “عادی” نرخ ها یکسان است – این تفاوت فقط در حالت “ورزشی” نشان داده می شود، اما حاکی از بهبود اساسی در پایداری است که ناشی از هوش مصنوعی سریعتر و این گستره بزرگتر است

در عمل، Mini 3 Pro به ما احساس اعتماد به نفس در کنترل ها می داد و تنها نگرانی جزئی ترغیب پهپاد برای صعود سریع و همچنین حرکت به جلو بود. با این حال، مینی 2 نیز پهپادی است که هیچ نگرانی در پرواز ندارد. در هر دو مورد، پرواز سریع در حالت اسپورت هیجان‌انگیز است و می‌توان بدون تحت‌الشعاع قرار گرفتن هر وزش کوچکی، از آن لذت برد.

 

هیچکدام با بادهای شدید مقابله نمی کنند، اما DJI ادعا می کند که پیشرفت ناچیزی برای Mini 3 داشته است. مقاومت در برابر سرعت باد 10.7 متر بر ثانیه به جای 10.5 متر بر ثانیه برای Mini 2. هر دوی اینها آن را در مقیاس بوفورت 5 (“نسیم تازه”) قرار می دهند که به این معنی است که می توانید در یک روز خوب در کنار ساحل از آنها استفاده کنید. .

مقایسه مویک مینی 3 پرو با مویک مینی 2

DJI Mini 3 Pro در مقابل Mini 2: عمر باتری

DJI Mini 3 Pro Mini 3 Pro Flight Battery Plus DJI Mini 2
حداکثر عمر باتری نظری 34 دقیقه 47 دقیقه 31 دقیقه
عمر باتری در هاور 30 دقیقه 40 دقیقه تقریبا 28 دقیقه
سرعت فرود 2453 میلی آمپر ساعت 3850 میلی آمپر ساعت 2250 میلی آمپر ساعت
وزن باتری 80.5 گرم 121 گرم 86.2 گرم

 

از آنجایی که پهپادها در هنگام حرکت رو به جلو بیشترین کارایی خود را دارند، حداکثر زمان تئوری پرواز به ندرت معیاری از زمان واقعی است که در هوا خواهید داشت. زمان شناور اغلب راهنمای بهتری است، اما همچنین لازم به یادآوری است که Mini 3 و Mini 2 هر دو تمایل دارند به خلبان هشدار دهند که با حدود 20 درصد شارژر باقیمانده به پایگاه خود بازگردد، بنابراین می توانید به طور منطقی 5 دقیقه دیگر از هر کدام فاصله بگیرید. اگر به دنبال اندازه گیری زمان قابل استفاده پرواز هستید.

 

شاید به همین دلیل و هدف دستیابی به حرفه ای ها باشد که Mini 3 Pro با باتری طولانی تر (اما سنگین تر) در برخی بازارها عرضه می شود.

 

DJI تأیید کرده است که شامل مناطق EASA (از جمله بریتانیا) نمی شود زیرا قوانین بر اساس وزن واقعی برخاستن هواپیما نیستند، بلکه بر اساس وزنی هستند که در دفترچه راهنما نوشته شده است. باتری پلاس Mini 3 از دسته C0 به C1 منتقل می شود، چیزی که آنها برای خط Mini نمی خواهند.

DJI Mini 3 Pro در مقابل Mini 2: گیمبال و دوربین

DJI Mini 3 Pro DJI Mini 2
محور 3 (پیچ، رول، انحراف) 3 (پیچ، رول، انحراف)
شیب -135 تا 80 درجه -110 تا 35 درجه
رول -135 تا 45 درجه -35 تا 35 درجه
ماهی تابه -30 تا 30 درجه -20 تا 20 درجه
سرعت شیب 100˚/s 100˚/s

 

در هر دو پهپاد، دوربین بر روی یک گیمبال مکانیکی 3 محوره نصب شده است که تصویر را تثبیت می کند، اما حتی با یک نگاه سریع – چه رسد به اینکه جداول نشان دهند – آنها یکسان ساخته نمی شوند.

 

ما باید ابتدا از موارد پرت آشکار چشم پوشی کنیم. گزینه Roll در Mini 3 Pro به دلیل ترفند اضافی که می تواند به آن دست یابد – چرخاندن واحد دوربین 90 درجه برای عکاسی پرتره، بسیار نابرابر به نظر می رسد. در شرایط تثبیت کننده معمولی، می تواند در هر جهت 45 درجه خم شود، همچنان که به راحتی مینی 2 را شکست می دهد.

 

هنوز مهندسی برای دادن گزینه پرتره به Mini 3 Pro برای یک گیمبال بزرگتر ساخته شده است که دامنه حرکت زیادی دارد که حتی اگر هرگز لنز را یکبار نچرخانید مفید است. همچنین امکان کج کردن لنز 60 درجه به سمت بالا در مقایسه با محدودیت 20 درجه در Mini 2 وجود دارد. با این حال، هر دو می توانند تا -90 درجه پایین بیایند تا نمای نقشه هوایی کلاسیک را داشته باشند.

 

به هر حال که به آن نگاه کنید، گیمبال Mini 3 Pro بهتر است، اما اگر از عکاسی در حالت پرتره هیجان زده نیستید، – مگر اینکه به شدت تهاجمی پرواز کنید و چرخش های تند انجام دهید – به ندرت با لحظه ای مواجه خواهید شد که سیستم Mini 2 اینطور نیست. نمی توانید دوربین خود را ثابت و در سطح نگه دارید.

DJI Mini 3 Pro در مقابل Mini 2: عکس‌های ثابت

DJI Mini 3 Pro DJI Mini 2
وضوح 48 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل
اندازه سنسور 1 / 1.3 (0.769) اینچ 1 / 2.3 (0.435) اینچ
محدوده ISO 100-6400 100-3200
میدان دید (FOV) 82.1˚ 83 درجه
حداکثر دیافراگم ƒ/1.7 ƒ/2.8
فرمت ها JPEG / DNG (RAW) JPEG / DNG (RAW)

 

سنسور بزرگتر و 48 مگاپیکسل Mini 3 Pro یک مزیت راحت در این رده است، اگرچه در سطوح ظریف، عوارضی نیز وجود دارد، از جمله اینکه تصاویر 48 مگاپیکسلی یک چیز اضافی اختیاری هستند – حالت عکاسی پیش فرض تصاویر 12 مگاپیکسلی را تولید می کند. شاید این فقط راهی برای جلوگیری از 100 مگابایت RAW / 16 مگابایت JPEG برای هر عکس باشد؟

 

از نظر ویژگی های عکاس، هر دو پهپاد AEB، عکسبرداری با فاصله و پانوراما (کره، 180 درجه و زاویه باز) ارائه می دهند. Mini 3 عمودی را به لیست پانوراما اضافه می کند و می تواند 5 فریم را به جای 3 فریم در هنگام براکت کردن مدیریت کند. می‌توانید روی هر دو پهپاد برای نمایش یا انتخاب دستی ضربه بزنید و از آنجایی که هر دو از DJI Fly استفاده می‌کنند، تجربه کاربری مشابه است (برای Mini 3 دکمه چرخش دوربین روی صفحه را ذخیره کنید).

 

بنابراین، این دور دقیقاً به Mini 3 می‌رود، اما باز هم، موضوع نیاز به وضوح است. یکی از ارتقاءهای برجسته Mini 2 در نسل قبلی خود، ورود DNG بود، بنابراین (تا زمانی که به دنبال این نباشید که خیلی محکم برش دهید) پهپاد ارزان‌تر همچنان عکاسان را خوشحال می‌کند.

مقایسه مویک مینی 3 پرو با مویک مینی 2

DJI Mini 3 Pro vs Mini 2: ویدیو

DJI Mini 3 Pro DJI Mini 2
وضوح 4K/60 فریم بر ثانیه 4K/60 فریم بر ثانیه
حرکت اهسته 1080P/120fps
میزان بیت 150 مگابیت بر ثانیه 100 مگابیت بر ثانیه
زوم دیجیتال با کیفیت 4K 2 برابر 2 برابر
زوم دیجیتال 1080P 4 برابر 4 برابر

 

از نظر ویدیویی، Mini 3 Pro دوباره از نظر برگه مشخصات، Mini 3 را شکست داده است – هیچ بحثی با ارقام وجود ندارد. علاوه بر این، سنسور بزرگتر و سنسور ISO دوگانه (که به Mini 3 امکان می دهد تا محدوده دینامیکی بالا تا 4K30 را ضبط کند) بدون شک فیلم با کیفیت بهتری ضبط می کند. علاوه بر همه اینها، ویدیوی با فرمت عمودی – آماده برای استوری های اینستاگرام و موارد مشابه – مطمئناً یک پر در کلاه Mini 3 Pro است و کیفیت نسبی آن، در مقایسه با یک محصول، در این پلتفرم های مهم تر قابل مشاهده است.

 

با این حال، ویدیوی 4K60 از Mini 3 Pro به خوبی 4K30 به نظر نمی رسد، بنابراین ممکن است تمایل کمتری به فیلمبرداری در آن حالت داشته باشید. گفته می‌شود، Mini 3 Pro – و نه Mini 2 – امکان عکس‌برداری در D-Cinelike را می‌دهد، نمایه رنگ مسطح DJI که این امکان را برای کسانی که می‌خواهند رنگ خود را در ویرایش درجه بندی کنند، بیشتر می‌کند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *